ZABORAVILI STE VAŠE PODATKE?

Via Dinarica – 3. ETAPA izviđanja | Travnik – Paljenik

Udruženje za podršku i razvoj planinarstva i sportskog turizma Vedro iz Zenice je uzelo učešće u projektu Via Dinarica. Via Dinarica je planinarska ruta koja povezuje šest država regiona, a to su Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora i Albanija. Via Dinarica ima tri staze tj. Linije. Bijela linija koja prati najviše planine visokih Dinarida, plava označava dio planine uz Jadransku obalu, a zelena predstavlja dio nižih planina koje se utapaju Panonsku niziju. Vedro je dobilo zadatak da ispita i markira dio zelene linije i to od Bistričaka do planine Vlašić.

Izviđanje treće etape počeli smo 08.11.2015.

• Maršura: Travnik – Stari Grad – Konjska – Paljenik – Planinarski dom Devečani – Galica
  • Kilometraža : 22.60 km
  • Staza : Planinarska staza pogodna i za brski biciklizam
  • Dostupnost prijevoza: Potreban prijevoz, tura nije kružna.
  • Najpogodniji period za šetnju : Tokom cijele godine.

U nešto širem sastavu nego prošli put, 08.11.2015.godine, krećemo na ispitivanje trećeg dijela staze. Kombi nas dovozi do Travnika i sa osmijehom započinjemo naš pohod. Pješačimo od tvrđave Stari grad Travnik do vidikovca tj kapelice svetog Ivana. Dio do kapelice smo već vidjeli u prošloj etapi, a sad nastavljamo ka nečemu novom.

I ovaj put je vedro, pa priroda i jesenje boje izgledaju još ljepše. Na koju god stranu da pogledamo, oči nam upijaju pravi jesenji kolorit. Još kada lišće zašušti pod nogama, ugođaj bude potpun. Dolazimo do izvora sa pitkom vodom na 1165 mnv, nakon 5 km hoda. Sipamo vodu jer do doma Devečani neće biti novih izvora pitke vode i dalje nastavljamo prema planinarskoj kući Konjska, koja se nalazi na 1353 mnv. Tu pravimo pauzu za ručak. Nemamo puno vremena za odmor, dan je kratak, pa nastavljamo dalje. Prostranstvo gdje god da pogledamo. A mi, mi smo tako sićušni. Tačkice u svemu što nas okružuje.

Zaključujemo da su sve prepješačene etape pogodne i za brdski biciklizam. Prolazimo pored spomenika stradalim planinarima, a od spomenika pruža se prekrasan pogled na vrhove Vlašića. Prilazimo bliže i dolazimo na raskrsnicu. Na lijevoj strani u daljini vidimo dom na Devečanima koji se nalazi na 1675 mnv, a put desno vodi ka samom vrhu Vlašića, vrh Paljenik na 1933 mnv. Ovdje se ekipa podijelila i jedni odlaze prema domu, a drugi žure na vrh. Iako nas je sunce pratilo sve vrijeme i iako je bilo i toplije nego što se očekuje za ovo doba godine, prilaskom do vrha oblačimo jakne i kape. Vjetar nam je burno poželio dobrodošlicu. Ne zadržavamo se puno. Poneka napravljena fotografija i krećemo prema domu gdje nam se nalazi ostatak ekipe. Sunce već polako zalazi, a mi se zajedno spuštamo prema Galici gdje nas čeka prevoz. Iako većina nas već dugo planinari i ovaj put smo ostali zatečeni bojama neba i zalaska sunca.

Vlašić nam poručuje da opet dođemo. Nakon pređenih 20,60 km ne osjećamo umor. Svaki put vidimo, osjetimo nešto novo. Mi znamo da ćemo se uvijek rado vratiti.